Σχέδιο Μαθήματος 2

 

Στόχοι:

Τα παιδιά να είναι ικανά :

  • Να ορίζουν τι είναι η τροφική αλυσίδα.
  • Να φτιάχνουν τροφικές αλυσίδες.

Μέσα και υλικά:

  • Το ιστολόγιο katerinadimitriou005.wordpress.com
  • Ηλεκτρονικοί υπολογιστές
  • Προβολέας
  • Εικόνα τροφικής αλυσίδας (χόρτα-σκουλήκι-κότα)

Δραστηριότητες:

  1. Αφόρμηση: Η νηπιαγωγός δείχνει στα παιδιά μία απλή τροφική αλυσίδα (χόρτα-σκουλήκι-κότα) και τους ζητά να σχολιάσουν τι βλέπουν και πως νομίζουν ότι αυτά τα τρία συνδέονται και γιατί. Έτσι, καταλήγουν στο ότι αυτά τα τρία συνδέονται λόγω του ότι το ένα τρώει το άλλο (η κότα τρώει το σκουλήκι, και το σκουλήκι τρώει τα χόρτα).
  2. Στη συνέχεια, η νηπιαγωγός ζητά από τα παιδιά να αναφέρουν άλλες τροφικές αλυσίδες που νομίζουν ότι υπάρχουν. Αναμένεται τα παιδιά να αναφέρουν τουλάχιστο κάποιες απλές τροφικές αλυσίδες με μόνο 3 πληθυσμούς.
  3. Έπειτα, η νηπιαγωγός με τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή και του προβολέα, δείχνει στα παιδιά ένα βίντεο από το ιστολόγιο της που σχετίζεται με τις τροφικές αλυσίδες. Το βλέπουν στην ολομέλεια, το σχολιάζουν και η νηπιαγωγός εξηγεί ότι απορίες έχουν τα παιδιά ή και ότι θεωρεί πως πρέπει να τονιστεί.
  4. Ακολούθως, στην ολομέλεια παίζουν ένα παιχνίδι στον ηλεκτρονικό υπολογιστή το οποίο είναι μέσα στο ιστολόγιο της νηπιαγωγού («Παιχνίδι 6 – Τροφικές Αλυσίδες»). Σε αυτό το παιχνίδι, με τη βοήθεια της νηπιαγωγού, τα παιδιά φτιάχνουν διάφορες τροφικές αλυσίδες ξεκινώντας από τις απλές (με μόνο 3 πληθυσμούς) καταλήγοντας στις πιο μεγάλες. Ταυτόχρονα, σχολιάζουν τι κάνουν, πως φτιάχνουν αυτή την αλυσίδα και εξηγούν γιατί τοποθετούν καθένα από αυτά στο συγκεκριμένο κομμάτι.
  5. Μετά από το παιχνίδι αυτό, τα παιδιά καλούνται να φτιάξουν δυάδες και καθεμία δυάδα να έχει μπροστά της έναν υπολογιστή. Τα παιδιά καλούνται να συνεργαστούν με το ζευγάρι τους και να παίξουν το παιχνίδι από το ιστολόγιο της νηπιαγωγού («Παιχνίδι 7 – Τροφικές Αλυσίδες»). Σε αυτό το παιχνίδι, τα παιδιά προσπαθούν να φτιάξουν μία τροφική αλυσίδα της στεριάς και μία της θάλασσας, και να βρουν το ζώο το οποίο βρίσκεται στο ανώτερο επίπεδο των συγκεκριμένων τροφικών αλυσίδων. Ταυτόχρονα, η νηπιαγωγός περνά από τις δυάδες, σχολιάζει με τα παιδιά αυτά που κάνουν και ζητώντας τους να της εξηγήσουν πως σκέφτονται για να φτιάξουν τις τροφικές αλυσίδες, και δίνει ανατροφοδότηση.
  6. Κλείσιμο: Στην ολομέλεια, γίνεται σχολιασμός των παιχνιδιών που έπαιξαν σήμερα στο μάθημα, και συνοψίζονται τα κύρια σημεία που αφορούν τις τροφικές αλυσίδες.

 

 

Σχολιάστε